söndag 14 september 2008

Söndagsångest

Snart är det dax för en ny vecka. Varför ska helgerna vara så korta? Borde man inte som heltidsarbetande få en större belöning än 2 ynka dagar???

Igår gick dagen som ett 100-meters lopp, snabb och intensiv. var i stallet och "intervjuade" och inspekterade hur en eventuell meddryttare såg ut i sadeln. Hon blev godkänd av oss, men har så mycket annat på gång att hon ev tackar nej. Känns ju lite segt om jag ska behöva vara i stallet 5 dagar i veckan...
Men jag ska ut till stallen nu om en stund igen. Ea ska komma och provrida, och se om hon vill ställa upp med sin tid. Skulle ju vara roligt om vi nån gång kunde rida ut tillsammans. Får se om det blir aktuellt.

Helgen har även inneburit en hel del sömn. Sov middag i 2 h igår, väldigt skönt. Sen hade vi en mysmiddag med lasagne, rosévin och sallad. Låg o kollade på flm, the bucket list, men jag somnade efter halva filmen. Så inatt blev det över 9 timamrs sömn. Men jag hade väl en lite sömnskuld att ta igen.

Men imorgon är det vardag igen... Allt jag längtar efter är en sandstrand och en solstol. Med utsikt äver ett turkost hav....

Inga kommentarer: