söndag 7 september 2008

Härliga tider

En vecka på nya jobbet har gått, och den gick fort. För varje dag som gick ökade tröttheten, men det var på något sätt en skön trötthet, en trötthet jag har saknat.
Har nya kollegor, nya rutiner och nya patienter att få grepp om. Och det kommer säkert ta tid, och förhoppningsvis har jag lång tid på mig att få göra det.

I fredags blev det en after work med Kim. Vi tog först en runda på stan, där jag köpte en mysig kofta på HM, och en lite present till Ea. Sen blev det middag på Högbergs,med 3 öl. Men åldern kanske börjar ta ut sin rätt, för redan kl 22 låg jag hemma i sängen och glodde på tv i myskläder. Och väntade på Dennis som var ute och slarvade. Klockan 5.45 klev han in genom dörren, lite lagom glad och alert (han hade somnat på bussen och vaknat i Orminge...)

Igår (lördag) rensade jag ut gammla kläder, kläder som jag inte orkar lagra längre (ifall jag kommer i dem igen eller om de blir moderna igen) och kläder som helt enkelt är trasiga. Så det blev 5 pappkassar totalt. Kändes som en befrielse. och det konstiga är att de kläderna som blev kvar knappt heller fick plats i garderoberna...

På kvällen hade vi David och Agnelica över på middag, drinkar och vattenpipa. Vet inte hur populära vi är hos grannarna efter att ha suttit ute till kl 3.30 på natten och rökt vattenpipa... Men kul hade vi!

Men nu är det åter söndag poch arbetsvecka 2 närmar sig med stormsteg. Har ett fackligt möte, en reunion middag och en torsdagsfika att se fram emot. Så jag tror nog att veckan kommer att bli bra.

Inga kommentarer: