måndag 22 september 2008

Nu ska jag bli vuxen

Jag har bokat in en genomgång av en sk vuxen-försäkring. Då kommer en kvinna (ja det kan säkert vara en man oxå) hem till mig och sitter med mig i en timme och kollar igenom vad jag har för villkor på min försäkring, och om jag är värd att försäkra mer. Jag funderar nämligen på att ta en "högre" försäkring vad gäller min hälsa.

Efter "olyckan" (det låter så våldsamt, därav situationstecknen för att avdramatisera) i alperna så vaknade jag till och insåg vad bra det är att vara försäkrad. Så det ska man absolut vara. Och det är jag redan idag, men inte till den högsta nivån.
När man i min ålder håller på med hästar (ja, egenligen i vilken ålder som helst) så förstår jag ju att det kan hända något. Och då kanske jag kan slappna av och veta att det är lugnt. Dennis tyckte nog att detta kanske var lite överdrivet och han pratade i termer om att jag nu skulle sitta och "beställa" olycka i mitt liv. Men jag tror att det är som med ex ett paraply - har man det med sig så kommer det inte att regna, men glömmer man det så kan man ge sig fan på att man blir dyngsur.
Så en träff med den här kvinnan ska jag gå med på, och Dennis får gärna vara med!

(Detta känns väldigt vuxet måste jag återigen inflika)

Inga kommentarer: