måndag 15 september 2008

Ett slitigt hästgöra

I helgen var det två tjejer ute och kollade in läget i stallet. De blev lite grillade av mig och John, men inget långt intervju förfarande. Tyvärr ser det inte lovande ut. Hon som var ute i lördags tackade nej, och det var nog lika bra, hon såg lite väl ringrostig ut i sadeln, och sen har jag svårt för folk som pratar bebisspråk med hästar som vägar ca 350 kg.

Min kompis Ea som var ute i söndags tror jag gillade hästen och vad det nu kan innebära. Men hon vill ju dela på mina lördagar, så att vi kanske har varannan. Så jakten på fler medryttare fortsätter. Inte blev jag lugnare av att John bröt mitt i alltihopa och åkte hem. Såg likblek ut och hade nog väldans ont. Så jag börjar se vidden av vad mitt vice chefsskap kan innebära. Men det vill jag inte tänka på nu. Nej nu ska jag ta nya tag. Det är ju en ny och härlig vecka som precis bara har börjat.

Inga kommentarer: