onsdag 10 september 2008

4 år och reunion

Idag "firar" jag och Dennis 4 år tillsammans. Ska ut och käka och mysa lite på stan.
Ska bara klara av dagens på jobbet först, med patienter, hembesök och bassängträning. Känner mig lite seg och trött eftersom jag inte fått mina 8 timmars sömn de senaste nätterna.

Igår var jag på middag i Bergshamra och träffade några av mina gamla kursare. Åt väldigt god mat och drack gott vin.
Vi förhörde oss om andra i klassen -var de jobbar om de nu jobbar. Av oss 7 st som träffades igår så är en arbetssökande, en arbetar som ritare och övriga 5 är sjukgymnaster som går på vikariat. Att få fasta tjänster hör inte till det vanliga.
Men håller man bara tummarna och tänker sig att man ska få den där fasta tjänsten, ja då kommer den, vilken dag som helst...

Annars är humöret på topp och jag planerar att börja träna vilken dag som helst nu, ska bara se till att gå på alla inplanerade middagar med vin som hägrar. Som ikväll med Dennis och sen imorgon, då det blir grekisk mat med Annika och Carina. Man måste ju passa på nu när man är tillbaka i Stockholm!

1 kommentar:

Camabo sa...

Va???? 4 år?!! Jag trodde att det var typ 2 år. Herregud vad tiden går!

Ja. Allt är fortfarande pissigt. Och mycket av det beror på jobbet. Hela personalstyrkan går på knäna och humöret är verkligen i botten på alla. Och det jobbigaste är nog att inte veta hur det kommer bli imorgon; kommer vi att få en vikarie eller kommer jag att vara ensam med 17 barn kl 15? Och bla, bla, bla... Det är så mycket osm är fel just nu så jag orkar inte skriva om det.

Jag blev sugen på att umgås när jag läste om alla middagar du ska på så vi tar en middag nån gång snart tycker jag!