söndag 28 september 2008

IKEA-helg med ölmässa

Den här helgen har ffa handlat om IKEA. Vi stack dit i fredags efter jobbet och stallet. Hann vara där i lite mer än en timme innan det stängde. Men vi hann få med oss allt, dvs det som fanna hemma.
Sen satte vi igång och montera ner de möbler som skulle till miljöstationen. Så det tog väl lite mer än 2 timmar.

Så själva monterandet av möblerna fick vänta tills på lördagen. Vi hann med att dumpa grejjorna på tippen och montera ihop en byrå och halva vitrinskåpet innan det var dags att träffa Kim och Fredrik vid ölmässan. Vi kom en kvart för sent, trots att vi bor 5 min från ingången. Men Dennis var tvungen att duscha och jag behövde välja kläder och sminka mig...
Sen fick jag be om ursäkt till K och F eftersom det såg förjävligt ut hemma. Efter att ha gått i ca 2 timmar på mässan (och undrat vad man egentligen betalar 200 kr i inträde för) så skulle vi käka middag hos oss.

Men för att återberätta lite om mässan: packat med folk, värre en en fullsatt Kent-konsert med fjortisar, inget som ingick i biljettpiset. Smakprov för mellan 15 och 30 kr, och då är det halva glaset (ok, vi fick ett ölglas med oss hem) som gäller, inga stora mängder.
Den stora behållningen var den hemmagjorda fudgen som jag köpte med mig hem. Kaffe, jack daniels och lakrits var smakerna som var gudomliga.

Väl hemma så blev det lite mer öl och vin för de som ville. Sen var vi tvungna att sätta gästerna i jobb, plocka in glasen i vitrinskåpet, för att kunna duka på köksbordet.
Sen lagade jag grekiska fetaost-biffar med rotfrukter i ugn med tzatsiki. Till förrätt blev det saganaki (panerad och stekt getost) och dolmades.

Kvällen avslutades med singstar, och särskilt sent blev det inte. Vi var i säng kl 1.

Idag fortsatte monteringen. Jag monterade upp glasdörren till vitrinskåpet och möblerade om med hyllor och innehåll i köket. Och det blev så bra!!! Mycket mer space och snyggare.

Nu håller Dennis på att få ihop tv-bänken. Sen ska vi fira med lite fudge innan det är dags att ladda om inför måndagen.

Men åh vad det är skönt med helg!

1 kommentar:

Camabo sa...

Jag vill se bilder på hur fint det blev!