måndag 20 december 2010

Day 20 – This month


December månad visade sig bli årets mest intensiva månad.
8 kursdagar i Uppsala stod på schemat, 1 dag med uppföljning på akupunkturen.
Aktiviteter på öppna förskolan, julmiddagar och julbord.
Jag har bockat av det mesta nu, även om hemtentan finns kvar som ett stort svart, aggressivt orosmoln över mitt huvud. Oavsett vad det är för tenta så räcker det att det har ordet tenta i namnet, då får jag en knut på tillflödet till hjärnan och all verksamhet nästan stannar av... Jag måste nog ta en Berocca performance i god tid innan jag sätter mig framför tentan... Den har inte publicerats än, men när som helst under dagen så kommer den. Ska engagera mig i den imorgon, idag är det mamma-maffia fika som gäller. Jag har både bakat bröd och chokladkaka, så nu hoppas jag att de vågar trotsa vädret och ta sig ut.

Pga all den inplanerade aktiviteten nu i december så har jag inte haft ork eller lust att ens pynta med en ynka liten tomte eller adventsljusstake. Men så i lördags så vände det. Hade haft sista körningen tur och retur till Uppsala.
Dennis och onkel Peter stack på babysim och jag piffade och pyntade hemma. Åh så härligt! Nu är det julfint i vårt hem oxå.
Sen har jag och Dennis städat rejält här hemma. Så nu skiner det och doftar gott. Och när vi väl plockade undan grillen, 6 stolar och 6 dynor från vardagsrummet, ja, då ser det faktiskt ut som ett vardagsrum. =)

Nu kanske Junia kommer att kunna andas lättare här hemma, för det känns som om huset har gått ner 100 kg eller så...

Men nu ska jag skiva grönsaker och fixa till fikat.

Inga kommentarer: