torsdag 16 december 2010

Day 16 – Your first kiss


Den första kyssen som jag kommer ihåg är ett barnsligt och gulligt minne. Jag sov över hos min kompis Tove i Viby. Även min pojkvän Fredrik skulle sova där. (kommer ej ihåg exakt år men nånstans början av högstadiet).
På natten låg vi på våra madrasser i Toves flickiga rum som var tapetserat med hästaffischer och barbröstade män, troligen Beiron Andersson (eller vad han nu hette).
Fredrik vände sig mot mig och gav mig en av flera fantastiska kyssar. Jag kommer ihåg doften av tandkräm och lite herrtvål. Det fladdrade av fjärilar i magen, underbart.

Dagen efter var det Valborgsmässoafton, vi hade sällskap till IP i Norrviken, och där vann Fredrik en stor turkos mus (gosedjur) som han gav till mig. Stor förälskelse. ♥♥♥♥

När jag på sommaren stack på ridläger så ersattes Fredrik av min kärlek till Silver, men det är en annan historia. Men Fredrik gick förbi hemma hos mina föräldrar och försökte bibehålla sin plats som nummer 1, genom att lämna en vacker röd ros och ett kort med orden: "jag älskar dig". Bra kämpat. Men säg den ungdomsförälskelse som håller sig...
Men det är ett vackert minne, och jag har kortet kvar...

Inga kommentarer: