fredag 3 december 2010

Day 03 – Your parents

Mina föräldrar är grymma! De ställer upp i vått och torrt, (enligt Dennis är jag sjukt bortskämd, men jag förstår såklart inte vad han pratar om) och tar sig alltid tid.
De är just nu relativt nyblivna morföräldrar, men även där är de naturbegåvningar.
Även om mamma senast igår lyckades sätta på en blöja bak och fram... ;-)

Mamma föddes 1947 i Vaasa i Finland och blev kvar där tills hon som 16 åring flyttade över havet till Svedala med sin syster och föräldrarna. De hamnade i Sollentuna och där har min mammas sida av släkten varit rotade sedan dess.
Pappa föddes 1945 i Sundbyberg som äldst av 6 syskon. Han har fått jobba hårt i sedan unga år och har haft en hel del jobb. Som grönklädd tomte i början av 70-talet stod han och sålde korv, och vem träffade han då, jo mamma såklart.
Min morfar hade korvfabrik i Finland, så mamma har höga krav. Och tydligen hade Nestors korv, där pappa jobbade bra kvalitet, så det blev en date till. Jag har i efterhand förstått att detta var en set up av mammas väninna.

I år firar de 38 årig bröllopsdag, vilket ju inte är illa.
Underbara är de!!!

Inga kommentarer: