onsdag 1 december 2010

Day 01 – Introduce yourself




Hahaha, va roligt! Jag som är extremt het på listor tycker ju detta är en superkul idé. En lista över mitt intressanta liv och leverne. Here comes the first:

Uppvuxen i Sollentuna, me like förorten! Har bott både i Örnsköldsvik och i Örebro.
Annars har det för det mesta varit boende i Sollentuna, med två undantag, den mysiga ettan i Supman och första åren som sambo med Dennis i Nacka.
Nu är det dock Järfälla som är grejen sen ett år tillbaka.

Började jobba som 15 åring, fick lära mig värdet av att jobba hårt för att få ihop mycket pengar. Städade på Arlanda i 4 somrar, innan jag bytte upp mig till kallskänken och caféet på Terminal 2. Sen hamnade jag i klorna på Apoteket AB, 7 år inom den verksamheten har jag på min lista. Jag har alltid gillat full rulle, så en period hade jag 3 jobb samtidigt, detta samtidigt som jag pluggade på högskolan. På dagarna jobbade jag på apoteket, sen gick jag till en restaurang och jobbade som servitris på helgerna och på nätterna satt jag i växeln på Taxi Stockholm, ibland jobbade jag från 11 till 05 på dagarna. Tur att man var ung (och dum). Men det gjorde så att jag kunde resa utomlands med Dennis två gånger den sommaren!!!

För att komma ur apoteksträsket så började jag plugga till sjukgymnast på Karolinska Institutet. 3 otroligt arbetssamma men roliga år. Har varit färdig sjukgymnast i över 3 år nu. (Shit vad tiden rinner iväg)

Just nu är jag småbarnsmamma (herre jösses, låter ju gammalt...) .Som vanligt kan jag aldrig göra bara en sak i taget. Jag är både lat och rastlös på samma gång, otroligt knepig kombination.
Mammaledig just nu, men gör inte mindre bara för det. Dygnet runt är det nästan full rulle. =)
Jag som tidigare i åren, runt gymnasietiden, gjorde allt för att slippa plgga, läser nu varenda kurs jag kommer över som låter lite intressant och som gärna kolliderar med annat och kostar massa pengar. Livet är ju lite lustigt på så sätt, att man ändras så pass.
Så just nu läser jag en kurs i idrottsmedicin, för att ytterligare förkovra mig inom yrkets många möjligheter och kanske kan det nån gång i framtiden ge mig lite större lönesumma.

För att ytterligare lära känna mig själv och få ett bättre fokus på vem jag är och var jag vill vara så har jag börjat med coachning. Det är både arbetsamt och befriande att vända ut och in på sig själv. Men jag tror att det kommer leda till något bra.

Så, detta är jag!

2 kommentarer:

Camabo sa...

Häftigt med coachning! Vem är det som coachar? Jag kommer i alla fall att läsa med stort intresse!

vita brevis sa...

Det är en tjej som går en coach-utbildning som tar sig an mig gratis, passar mamma-plånboken bra.
Hon har pluggat med min syrra. Det är asbra!