måndag 6 december 2010

Day 06 – Your day



Junia hade en bra morgon, dvs hon vaknade av sig själv och låg och lekte med sina händer och jollrade i sängen. Så jag kunde tom somna om och vaknade av klockan som ringde halv nio.
Sen var det ligga och mysa i sängen tillsammans till klockan 9.30 som gällde. Åh vad härligt det är. Sen sjöng jag lite för "födelsedagstjejen", hon fyller ju ½ år idag! Tänk vad tiden går fort. På bilden är hon lite mindre än ett dygn gammal.

Sen kl 11 stod vi redo nere i centrum, det var ju dags för mamma-maffia promenaden. Det var snömodd och ganska rejält tungt att gå, så vi gick inte så långt, men 40 minuter i med tunga steg, det kommer säkert kännas i benen imorgon.
Jag fortsatte med buss till Jakobsbergs centrum för att försöka hitta nåt lämpligt att ha på mig på fredagens julmiddag med Dennis företag. Åh, det var inte kul. Men en kofta blev det, sen kör jag nog på nån gammal trasa under.

Sen var det även 6-månaders koll på BVC. Junia växer och utvecklas precis som hon ska. Doktorn var imponerad av ordförrådet hon har! =) (Mycket stolt mamma idag)

Sen ryckte jag ut som datasupport åt mina föräldrar, de har fått ny bredbandsleverantör och det strular en del kan man lugnt säga. Så en tur till webbhallen, sitta i telefonkö och sen felsöka och greja en jäkla massa. Inte klart än. Men jag fick middag och trevligt sällskap, Dennis jobbar ändå över.

Nu chillar jag i köket, lyssnar på radio och njuter av att Junia sover på övervåningen och inser vad skönt det är med babymonitorn.
Men ska snart sova jag med, det är intro på bibblan imorgon redan kl 10.00. Så min sovmorgon kan jag ju glömma...

Inga kommentarer: