torsdag 9 december 2010

Day 09 – Your beliefs

Jag tror att det vi tänker är det vi får. Fyller vi våra tankar med negativa saker, så möter vi enbart negativa saker och råkar ut för tråkigheter. Om vi istället fyller tanken med positiva aspekter och förväntar oss att vi ska skapa oss bra och positiva dagar, ja, då är det just det vi får.
Nu säger jag inte att det är så här jag alltid fungerar, men jag strävar efter att ha det så. För livet är bra mycket roligare med en positiv tanke i huvudet än en neggo-gnällig tanke spetsad med kritik.

"Energy flows where focus goes"

Jag har ett lysande exempel på vad som händer om man fokuserar på det negativa.
Det var i alperna 2008, det var snöigt och disigt och noll sikt i pisten. Jag hade (som vanligt) ont i fötterna, jag gnällde på Dennis och betedde mig ganska barnsligt åt. På väg ner sista biten mot liften, andra åket för dagen, stannar jag till och på nåt sätt tappar jag balansen och faller, tar så klart emot mig med handleden (typisk snowboardskada). Detta är en lång och kan vara ganska komisk berättelse, men slutsatsen var att jag var så totalt fokuserad på allt negativt och kunde inte se ut ur sen negativa spiralen, så jag tror att min radius fraktur blev som ett kvitto på detta.
You live, you learn.

Inga kommentarer: