onsdag 8 december 2010

Day 08 – A moment


Åh så här i kalla vintern är det lätt att drömma sig bort till sommaren och varmare vindar. Min och Dennis första solsemester är ett gött minne. Ligga på Paradise Beach på Samos och steka lite i solen och sen beställa in en kall Mythos eller Amstel.
Sitta på balkongen och känna hettan i huden, kontrasten av sand och saltvatten.
Snorkla i havet, som Dennis lärde mig i poolen på hotellet, uppleva den vackra och tysta världen under ytan.

Den känslan jag hade i mig, förväntan, lycka och avslappning. Stå på arlanda, vänta på planet och redan i sätet längta tills man har varm sand under fötterna. Grekland i mitt hjärta. Det har ju blivit tre resor dit med Dennis. Alla har varit fantastiska på sina sätt.

1 kommentar:

Edtiaflicka sa...

Åhhh, vad underbart det låter! Drömmer mig bort i din kärleksförklaring till Grekland!

Kram Ida