fredag 31 oktober 2008

Äntligen helg!

Den här veckan har varit tuff. Lite taskig stäming på jobbet. Jag fick en ganska så rejäl nedtryckning i skorna av en kollega och tillika chef. Tur att jag har lite vett och sans och vet att jag faktiskt är en bra sjukgymnast! Kan inte skriva så mycket som jag skulle vilja, vet ju inte vems ögon detta når...
Men jag ska åtminstone göra mitt yttersta för att lätta upp stämningen på jobbet och dra mitt strå till stacken för att höja taket och göra att kanske fler, liksom jag, kör med raka rör. Kvinnodominerade arbetsplatser, det är inte helt lätt. Been there done that...

Ikväll kommer en potentiell köpare ut och ska kolla in Frosti. Samma sak på tisdag. Så ev blir det inte så mkt ridning för mig ikväll. Får se om jag skrittar ut honom bara. Kan ju snart vara sista gången...
Jag hoppas bara att det kommer en lugn period snart, då jag kan andas ut, känna lite lättnad och framförallt få lite mer tid för mig själv.

Bästa grejjen igår var middagen med Ea på New indian garden ( I love indian food), snackade ikapp oss och peppade varandra så gott det gick. Saknar henne så, i Örebro så var det ju lite mer intensivt umgänge. Men här blir det så mycket annat man har att göra. Ska maila till mina kontakter pronto, som jag lovade henne. Det är inte meningen att en så kompetent sjukgymnast ska gå utan jobb! Skandal!

Ska sluta tjöta nu och ta tag i fredagen!

Inga kommentarer: