torsdag 9 oktober 2008

Trassel

Jaha, så har man blivit med häst. John, som är Frostis ägare, ringde mig i tisdags, då var han på akuten och kände sig yrslig och så pass illa att han åkte in. Eftersom man inte får ha mobilen på så hann vi inte prata mer än 45 sekunder, och då fick jag veta att han låg på KS, skulle behållas tills på onsdagen och att jag skulle informera i stallet.
Sen har det varit tyst. Så jag har fixat detaljerna kring hästen, ge mat, fixa fodringar osv.
Idag lämnade jag först ett meddelande till honom, och sen försökte jag ringa igen.
Fick tag på honom. Det var usel mottagning och han sluddrade. Men det var nog "lugnt" han var ju kvar på KS. Han visste inte vilken avdelning eller vad som skulel hända. Han kan inte gå, för han vinglar och känner sig full. Han hade varit på magnetröntgen, som enligt honom var utan anmärkning. Mne han lät som någon som har/är på g att få en stroke. Så de skulle ju behålla honom, och han ska återkomma till mig när det är läge...
Så helgen kanske inte blir så skoj som jag hade hoppats, eftersom han har samtliga fodringar då... Och jag som ska ut och äta och gå på bio med min familj... Just nu längtar jag efter en solstol och ett turkost hav...

1 kommentar:

Camabo sa...

Hur fasiken har du råd med alla middagar på restauranger hit och dit?? Om jag och Jörgen köper kina-mat nån gång så får vi verkligen snåla för att få ihop det resten av månaden... =(

Har du nån... Nej, vänta! Jag vet vad det är. Vi har ju barn! Det glömde jag. Hmm... Det måste vara febern som rör till det...