måndag 3 november 2008

Ny vecka, nya friska tag!!!

I fredags kom det en kvinna från Oskarshamn för att kolla in Frosti. Hon gjorde det klart på telefon att hon inte skulle rida, utan att hon ville titta när jag red. I spöregn och iskyla red jag i 15 min. Hon hade spanat in Frosti i boxen och när jag hanterade honom. Så efter mina 15 minuter så sa hon att hon ville köpa honom, på stående fot (vad det nu egentligen innebär).
Fick ingen bra känsla av henne. Eftersom hon inte ens red på honom, kollade in personkemin. Man kan ju inte köpa en häst pga att han är söt och går att rykta.
Så när hon mailade mig i lördags att hon sovit på saken och avstår så blev jag än mer lättad över mitt beslut att ändå inte sälja till henne.

Lördagen bjöd på en långtur på Frosti med Sara och Pippi. 2 timmar ute på järvafältet, bitande kyla men lite sol och härligt höstväder. Var tvungen att sticka och köpa nytt foder, passade då på att köpa ett nytt shabrak till Frosti, ett kamoflage-grönt och svart. Coolt! =)

Söndag, oj oj oj oj. Jag tränade, big time. En timmes spinning, tufft intensiv pass med 3 puls-toppar. Svettig och vinglig på benen gick jag över och tränade en halvtimmes core. Kändes gött efteråt, trots lite skallebank, som jag alltid tycks få efter en timmes spinning. Nästa gång tar jag en resorb innan, en i vattnet i flaskan och en efter. Vätska is good for you!
Sen söndagsmiddag med lammstek hos föräldrarna. Smarrigt!!! Pannacotta med passionsfrukt till efterrätt.... mmmm...

Vårt skidplanerande har inte kommit längre. Alperna är tillbaka på tapeten. Tom samma vecka och destination som i år är aktuellt. Eller varför inte Lillehammer... Eller Abisko/Riksgränsen/Narvik/Björkliden.... Men snart, mycket snart kommer beslutet! =)

Ny vecka, nya friska tag! Ikväll blir det oxå spinning! =)

Inga kommentarer: