söndag 9 november 2008

Ännu en helg som bara försvann

I fredags, same old. Stallet, red på banan och sen ut i skogen och galopperade ( en hel del). Sen middag hos föräldrarna, smarrig lax med rom-sås. Pappa som är en hjälte följde med ut i stallet, eftersom jag är så förbaskat mörkrädd. Väl hemma i Nacka kl 22.15 somnade jag ganska omgående. Sov 11 timmar, vaknade med lite skalle-bank, men det kurerade jag med vätska och ett muskel-pass på sats.

sen sov jag middag i 2 timmar efter lunchen, så det blev nästan 13 timmars sömn det dygnet, men jag antar att det var ett behov. Sen stack vi till IKEA, ja ibland känns det som om vi bor där. Är där nästan varje helg. Nu blev det mest smågrejjor, och en hel del på väntelistan, jag behöver samla ihop mer dineros.
Vi passade på att shoppa på Willys, en massa mat.
Sen hem och lagade smarrig tacogratäng (tack Maria för receptet).
Efter det så monterade vi det nya wc-locket. Och sedan, var kl 22.30 och vi gick och la oss. Dennis hade lite sömn att ta igen, hade spelat ps2-spel till kl 3 på natten och sen varit i tvättstugan på morgonen. Och jag behövde ju oxå sova mer....

Idag (söndag) har det varit mest plock och städ. Fixat en massa smått hemma, och slappat om vartannat. Tror inte jag har gjort många knop idag. Just i denna stund sitter jag ju där jag sitter och Dennis dammsuger... Men jag lagade maten, hela helgen. =)
Ska sätta mig i ett varmt masserande fotbad nu och låta mina fossingar återhämta sig.

Morgonens mission blir att jaga rätt på en hovslagare, då Frosti sprungit ifrån en sko, troligen i leran i hagen. Sen ska jag träna på kvällen, för idag skippade jag timmes-spinningen, vi hade inga resorb hemma, och förra söndagens migrän vill jag inte ha igen. Så nu ska jag till apoteket imorgon och fylla på förrådet.

1 kommentar:

Camabo sa...

Vad du tränar hela tiden! Heja, heja! Kämpa på!

Jag kan inte haka på onsdag för jag måste hämta Armica på förskolan eftersom Jörgen ska på anställningsintervju =( Men vi tänkte fixa lite glöggmys snart så då får ni komma och umgås =)