tisdag 4 november 2008

Never ending story

Om det är någon som missat att jag ska sälja Frosti? Välkommen hit, till Hannas gnäll-hörna.
Idag var det en potentiell köpare som skulle komma och kolla/provrida. Jag skulle gå tidigare från jobbet och ställa iordning allt. Blev lite ställd/frustrerad då ägarens dotter ringer mig och vill prata. Jag visste att han hade barn och barnbarn, men inte mer än så. Tydligen var han så pass dålig och avmagrad att dottern åkt dit för att kolla till honom och ge honom mat.
Så när jag ringde så fick jag veta att de inte var så "glada" åt att Frosti ska säljas, eftersom de kanske vill överta honom. Kändes som om mattan drogs bort under mina fötter. Jag som "tvingar" mig själv att sälja honom, fast allt jag vill är att behålla honom. Och nu när jag hittat en eventuell köpare som känns lovande.
Men vi bestämde att jag skulle träffa "köparen" och en ringa dottern.

Och när tjejen och hennes kompis kom in i stallet så visste jag att jag sett henne någonstans. Efter en stund kom det fram, hon jobbar på det stället som jag, Dennis, Jesper och Sabina var på i juni och hyrde häst och stuga.
Hon ryktade och pysslade med Frosti. Sen kollade hon när jag red, i kanske 10 min, sen red hon (ja det finns tydligen sådana som faktiskt rider hästar de är intresserade av) och det gick väldigt bra. Vi pratade i kanske 30 min. Kändes bra i magen, ja flummigt men sant. Så jag vill gärna sälja till henne, etersom hon oxå vill köpa.

Men (ja, i verkligeheten kommer det ofta ett men), jag lovade ju att ringa till dottern. Och, John är inlagd på sjukhus, en befarad hjärninfarkt. Därav talsvårigheter, yrsel och allmänt nedsatt allmäntillstånd. Känns bra att han är under vård. Och jag säljer inte utan hans medgivande, kan ju inte ens sälja utan det. Så enl dottern ska han kunna piggna till med rätt läkemedel och omvårdnad. Håller tummarna för det. Dottern håller mig nderrättad.

Så ännu är han inte såld, utan jag får avvakta och sköta rulljansen så länge.
To be continued.

Inga kommentarer: