tisdag 11 november 2008

Vardagsängel och vänteläge....

Hovslagaren var en räddande ängel, han sms'ade mig igår, hade då varit och satt på en ny sko på Frosti. Så ska han ut snart, om kanske nån vecka och fixa nya skor på alla fossingarna. Men nu är hästen återigen ridbar. Ska ut direkt efter jobbet och rida på volten, fick sån lust att se vad han går för under ett dressyrpass, det var ju ett tag sedan.

Det ser ut som om jag får lite ledigt över nyåret, kanske tom 14 dagar! =)
Like it very much! Men då får jag jobba som ensam sjukgymnast 2 dagar innan jul. Helt överkomligt.

Igår blev det inställd videoafton och vego-middag med Loppa. Pga strul på Dennis jobb. Så jag gick på min träning, och har idag världens träningsvärk i magen. Det var ny "koreografi" på core-passet. Grymt jobbig för min transversus. Men det är ju meningen. Spinningen var svettig, som vanligt. Skulle gärna få till åtminstone ett spinning-pass till i veckan. Söndag, måndag och kanske onsdag. Det blir ju ev lite mer tid över till träning när hästen blir såld.

Uppdatering på sälja hästen historien är som följer: John på sjukhus efter sin stroke, kommer troligen bli kvar där ett tag. Har synnedsättning och talstörning. Så kommunikationen är försvårad. Men han vet att en intresserad köpare finns, och han har bett mig avvakta tills han kan vara med. Så, jag är i fortsatt vänteläge.

Nu tror jag det är dags för lite kaffe.

Inga kommentarer: