söndag 8 februari 2009

Visningar

Det är nästan så man kan kalla det min nya hobby, att gå på visningar. Det är lite befriande att gp hem till folk och få inspektera, anmärka och kommentera på deras boende. Utan att de vet om det och därför inte heller bryr sig.
Det första huset idag var i Viby, ett radhus ganska "centralt". Mycket ytor som inte var använda funktionellt. Vi blev inte intresserade, speciellt inte som månadsavgiften var på 6300 kr, too much.
Det andra var ett radhus i Norrviken, nära pendeltåget. Snyggt och renoverat kök, i övrigt var det mycket som behövde fixas. Småsaker och lite större saker, som drar iväg ekonomiskt. Och vi blev inte intresserade. För utgångspriset var satt högt, mer än vad den var värd. Så det är bara att gå vidare. Lite mer inspirerade och lite mer säkra på vad vi faktiskt letar efter.

Nu ska jag krypa isäng och jag längtar redan efter morgondagens spinning och coreträning. Kan ju vara för att vi svullade i oss pizza ikväll. Oops, men jag hade ingen större lust att ställa mig vid spisen.

Och imorgon ska ju tydligen mitt nya liv börja. Vi ska påbörja en stegtävling inom jobbet, så vi ska gå till Berlin. Så nu måste jag börja gå överallt och hela tiden. Vinnarskalle som jag har så tror jag att det kommer gå vägen. Nu jäklar ska det bli många steg.

Inga kommentarer: