torsdag 8 januari 2009

Tabouleh och åksjuka

Sitter i köket och väntar på att min bulgur ska svalna tillräckligt för att kunna laga iordning min tabouleh. Ska steka lite lax till det, så nu kurrar magen friskt. Men ska vänta på Dennis som är fast på jobbet, så det blir väl en 10 timmars dag för honom idag igen. Suck, det är inte lätt att vara konsult-änka på vardagarna.
Själv skippade jag after worken med tjejerna ikväll. Måste spara mina pengar.
Har ju gått och tagit mitt förnuft till fånga och ska skaffa ortopediska inlägg. Och det kommer kosta nånstans kring 1300-1500 kr. Så jag måste ligga lite lågt nu ett tag. Så just nu har jag köpförbud på kläder, skor, accesoarer och annat som jag egentligen inte behöver. Så vi får se hur det går.
Sen blir det ju inte lättare att januari är den fattigaste månaden på året.

Sen ska jag ju oxå spara mina stackars slantar till alperna och till Yasuragi. Så jag kanske får shoppa i maj... Men det är det värt.

Skulle varit duktig i dag och tränat efter jobbet (har ju sats-kort, så det är "gratis"), men på t-banan blev jag helt sjukt åksjuk, eftersom jag satt bakvänd och försökte läsa. Så jag fick avboka spinning och core, var lite väl ambitiöst att tro att jag skulle klara av det ikväll.
Så nu sitter jag istället lite halvnöjd över att jag lagade riktig mat idag igen. =)

Inga kommentarer: