onsdag 21 januari 2009

Nya möjligheter

Ok, lite mer action i livet kanske. Så vad sägs om en aktiv helg i Finland i helgen? Tuff rekryteringsprocess och en stor jäkla säck att knyta ihop. Med frågetecken kring flyg och båtkostnaden, logi, förväntningar och lite stress.
Ok, saken är denna.
Jag skickade in en ansökan till en ganska nice tjänst som Marknadschef, och jag gick vidare. De sökte en sjukgymnast eller arbetsterapeut som gärna skulle ha säljerfarenhet. Men jag som är Svensson vågade inte riktigt tro på mig själv. Men ok, de mailade mig ett frågeformulär, som jag fyllde i och det tog sin lilla tid. Och sen ringde de upp mig igår kväll, från Finland. Det blev en halvtimmes samtal med inledande frågor kring ergonomi och sittande, lite grillad blev jag allt.
Sen vill de att jag kommer till Rautalampi i norra Finland, på lördag och ska stanna över helgen.
Det är en intervju och sen en utbildning och den som får jobbet (jepp vi är flera som ska tampas om tjänsten) får stanna på måndagen och kolla in produktionen.
Det är även prat om isbad och bastu. Så det kanske kan bli nice.

Men det känns lite pirrigt, och sen vet jag inte riktigt alla detaljer som gör att jag faktiskt vill åka. Så just nu är jag nånstans mittemellan. Ska fundera lite mer, men nu ska jag åka och hämta Dennis och sen handla.

Och imorgon börjar min nya kurs, kommer bli skoj att få plugga lite igen.

1 kommentar:

Camabo sa...

Va? Jag fattar inte. Ska ni flytta till Finland??? Eller är det bara bastu-helgen och grillningen som sker i Finland? Kul med jobbchans dock!! Jag håller tummarna!