lördag 10 januari 2009

Soffinvigning och kultur

Fredagen bjöd på en spontan informell invigning av Ia´s nya soffa. Med en massa vin och sällskapsspel så blev det en riktigt trevlig och sen kväll.
Kimsan hängde på vilket var väldigt trevligt. Vi avslutade med nattmat från grillen, bästa grillen i stan. Sen kördes vi hem till Nacka av Dennis som varit på spelkväll.
Kimsan sov över och utlovades scones på morgonen. Lite tungt i huvet var det under dagen idag. Men jag lagade scones och det blev en riktig lyxfrukost. Sen tog sig jag och Kim in till stan och vidare till Historiska muséet, det var dags att lära sig lite om vikingar. Även Kims kompis Monica tyckte att det var bra att lära sig om vikingar.
Och det var en helt ok utställning, kanske inte så mkt nytt, men det var skönt att komma iväg på någonting.
Efteråt gick vi till stockholms pasta och glasshus vid fältan. Och vilken besvikelse det blev. Sunkigt, trist mat och trälig inredning. Så det har verkligen sjunkit i standard där. Maten var knappt värd pengar och servicen var lika kass. Så: stay away!

Nu är det hemmahäng med Dennis, han betalar räkningar och gör stuff, jag sitter i köket och latar mig och funderar på om det är så att magen kurrar. Har blivit lovad pizza, så det kanske är det som magen skriker efter...

Sen kanske det blir att se den tredje alienfilmen, och sen omedelbums isäng, ska ju upp och träna spinning 60 minuter imorgon. Så jag måste få mer sömn än i natt. Är det åldern som gör det svårt att sova efter alkohol? Och är det åldern som gör mig mer bakis än tidigare?

1 kommentar:

Camabo sa...

Det är åldern. Åldern är upphov till allt ont i hela världen. Jäkla ålder! Jag skyller på åldern nu när jag är sjuk och ligger i soffan med 39 graders feber. Jäkla ålder!!