torsdag 27 augusti 2009

Fredag och kräftskiva och flytthjälp till helgen


Ikväll behövde jag lite avkoppling. Hade en väldigt hetsig dag på jobbet, allt gick i ett, hade knappt tid att sitta ned och skriva en mening i journalerna ens.
Sen blev nattens sömn inte den bästa, hade migrän när jag somnade och den hängde kvar in på morgonkvisten.

Men nu, nu är jag nöjd. Har fått i mig 2 glas vin och ätit en god sallad till middag.
Imorgon är det kräftskiva som gäller, mina föräldrar har varit på kräftjakt och lyckats komma hem med storfångsten, så imorgon ska vi avnjuta svenska kräftor.

Sen är det dags att lägga i en högre växel vad gäller nedpackning av lägenheten. 3 kartonger är en bra början, men det är ju bara början. Ska ev ge mig på min garderob, och källaren. Sen vet jag inte hur mycket man kan packa ner, utan att det ska ge ett sämre intryck nu när vi ska visa lägenheten för eventuella nya hyresgäster. Detta ska vi göra på tisdag kväll. Inte för att vi behöver bry oss nämnvärt eftersom det är en hyreslägenhet, men ändå, man vill ju att nån ska gilla ens inredningsstil- =)

Men nu är det nog sängen som lockar mest, skönt med fredag imorgon, men det är fullt i kalendern på jobbet, så det är full rulle som gäller.

O på söndag får jag träffa Susanne igen, ska hjälpa henne att flytta. Länge sen vi sågs nu, på tiden att uppdatera oss lite. Har saknat henne och hennes klokheter. Hon har ju lämnat vår gemensamma arbetsgrupp för nya utmaningar som sjukgymnast i Åkersberga. Men på söndag får jag höra mer om hennes liv och äventyr.

Inga kommentarer: