söndag 16 augusti 2009

Bröllopet ♥

Åh vilket fint bröllop. ♥ Så härligt när makarna var märkbart rörda framme hos prästen. Det fanns nog allt en tår i min ögonvrå.
Brudföljet dansade ut ur kyrkan till en schlager låt om kärlek som jag inte kommer på vad den heter.

Sen höll vi (Dennis, Maria, Peter och jag) på att få en liten långpromenad från kyrkan till festlokalen då vår skjuts stack utan oss. Men efter lite trixande och fixande kom vi till festlokalen, innan brudparet.
Direkt in på middagen kom dagens överraskning, brudens systerson (9 år) ställde sig på scen och sjöng Jonas Gardells "Aldrig ska jag sluta älska dig" endast med ett piano. Så härligt, inte ett öga torrt.

Middagen var buffé, åh så jäkla gott! Sen var det ett jäkligt skoj tal av brudtärnorna, de sjöng en egen skriven sång till låten Sofia dansar gogo, om Jenny och hur hon är. Väldigt rolig och personlig.

Efter att tårtan var uppskuren och uppäten så var det dags för den obligatoriska dansen, då Jenny&Marcus inledde med en traditionell vals men snabbt övergick till ett potpurri av danser, de bjöd verkligen på varandra. Hoppas att jag lyckades få med det på film.

Sen var det fritt fram på dansgolvet och till den fria baren. Något runda under fötterna var vi allt när klockan närmade sig två och det var dags att runda av. Pappa som var nattens ängel och kom och hämtade oss skrattade nog något åt oss när vi mkt högljudda åkte hemåt.

Nu är det dags att städa det sista och sen fixa fram maten till dagens släktträff. Lite tung i huvud och kropp, men mest trött. Resorb är det bästa medlet mot baksmälla.

Inga kommentarer: