söndag 2 augusti 2009

Augusti redan?


Semestern har hittils varit väldigt skön. En vecka i hettan i Turkiet, som gick snabbt, 10 dagar i Finland med mycket varierande väder.
Nu imorgon blir det en tur till Utö för att återuppleva den gamla goda tidens anda.
Med Kim, Dennis och Fredde.
Det höll på att bli en man kort. Igår kväll bjöd vi över Fredde på middag, och det blev nog lite väl mkt alkohol i de två grabbarna. Jag stöp i säng (nykter) kl 1. Jag hörde dem gemon dörren, skrålandes och glada, de försökte ta sig igenom ett parti backgammon. Sen kring två-halv tre tiden blir jag väckt av Dennis som frågar efter bandage. Då har tydligen grabbarna i en snilleblixt fått för sig att spela basket (jepp kl 2 på morgonen), med en stukad fot på Freddan som följd. Tydligen uppsökte han akuten imorse, troligen en aningens bakis och hoppar numera runt på kryckor...
Men han ska med till Utö ändå, vi får ju hjälpa till att bära hans tält och saker.

I mitt huvud snurrar det runt en lång jäkla lista över saker jag måste ta tag i, exempelvis att få igång hemsidan för primärvårdssektionen, det var ju faktiskt i februari som jag gick kursen...
Börja planera mer inför flytten, kanske ta och rensa ur i röran (dvs min garderob och i källaren) och säga upp el, bredband mmm...
Ta tag i jobbet, kanske söka nytt jobb, se om jag kanske ändå vill läsa någon kurs till hösten.
Detta och mycket mer är sånt som rör sig i huvet på mig på nätterna.

Men först innan jag tar tag i något annat är det middag som vankas. Och packa inför morgondagens skärgårdstur.

1 kommentar:

Camabo sa...

Flyttlasset går till mormors hus i Helenelund i väntan på att något ska dyka upp i Viby. Vart går ert flyttlass?

Jag träffas gärna för en torsdagsöl (eller någon annan dag) snart.