söndag 1 mars 2009

Very nice weekend.

Lördagen blev en heldag med tjejerna. Först frukost och sen bad på centralbadet. Jag hade tänkt passa på att träna lite i deras gym, men det var litet och torftigt och hade några gamla skraltiga spinningcyklar och gamla stairmasters, som var rostiga och tunga som bara den. Så det blev 5 min på trappmaskinen och 10 min på cykel. Kändes ok, men inte så givande. Det var härligt att sitta i thermalbadet och sen simma några längder.
Det verkar poppis att bada på lördagar, för när vi var redo att ge oss av så var det proppat med folk och vi fick turas om att duscha i de 3!!! duscharna som fanns att tillgå.
Vill man ha lyx så ska man nog gå någon annanstans.

Sen blev det lunch på Mojo, parmasskinka och kronärtskocksallad. Liten och inte så mättande, men väl dyr. =(
Vi tog tuben till Fältöversten och inhandlade skumpa och vin till kvällen. Jag mötte min handledare från termin 6 och bytte några ord med henne. Hade väl mina aningar att hon bodde där i krokarna.

Sen väl hemma hos Helena blev det fika med kardemummalängd och kaffe. Tröttheten av badandet och ev lite för lite sömn tog ut sin rätt och jag blev segare och segar. Och hade en tendens att gnälla om allt och inget. Fy vilken trist egenskap.
Förrätt med rårakor, kaviar, rödlök och gräddfil. Varmrätt med indisk kycklinggryta med ris och sallad. Och kladdkaka och grädde till efterrätt.
Skumpa, vin och drinkar till det. När jag var på g hem så kände jag mig lite rund under fötterna. Dennis den stackaren var tvungen att åka in och rädda läget på jobbet kl 23 på kvällen och sen kom han hem kring 3-tiden och gav mig resorb och vatten. Lite full var jag nog allt. Det blev nog lite starka drinkar. Men det var väldigt trevligt och mysigt att få ha en heldag med tjejerna.

Idag blev det tvättstuga och inte så mycket mer. Har haft en riktigt seg dag med inget att göra och ingen lust till någonting. Dvs en härlig söndag.

Inga kommentarer: