måndag 30 mars 2009

Semester och snart 29 år

Veckan i Österrike gick riktigt snabbt. Vi bodde bra, ca 400 m till backen. Lagom stort skidsystem. Och en massa snö, det var i princip nysnö hela tiden.
Synd bara att jag är så jäkla feg på bräda. Men lite frakturer och åldern som tar ut sin rätt har gjort mig så jäkla rädd för att slänga mig ut i branterna.
Så första dagen tog jag mig upp på Schmittenhöhe, tog på mig brädan och fick andnöd. Klarade inte av att åka ner utan tog linbanan ner igen. Stod i solen lite mer än 2 timmar innan jag satte mig i liften igen. Och försökte ta mig ner för en blå backe. Men jag gav upp och gick ner istället. Snacka om pinsam...
Så Dennis blev dagens hjälte när han erbjöd sig att köpa en privat lektion till mig.
Eftersom vi gått ut hårt första dagen på after skin och jag nog allt var rund under fötterna så svarade jag ja...
Så måndag morgon kl 9.45 träffade jag Michel, den holländska snowboardgurun som skulle få mig tillbaka till det roliga i brädåkande.
Han var tålmodig och lugn och väldigt pedagogisk. Sen höll han mig i handen när jag skulle göra de läskiga höger-svängarna. Visst låter det patetiskt? Men jag är faktiskt snart 30. =)
2 timmar var ypperligt och jag åkte med bättre teknik efteråt.
Men mina glansdagar på snowboard är nog över. Jag åkte skrämmande lite i backarna och varje åk tar ju minst 20 min. Mycket pga den smärta som jag fortfarande har i mina fötter, trost dyra inlägg. Kram, sendrag och brännande knivhugg på en gång gör att jag måste stanna minst 6 ggr per backe. Även den bäste tröttnar då.

Ska inte tråka ut er med med onödig info om resan. Kan bara säga att det var nice att vara ledig och få sova ordentligt. Eftersom vi oftast var i säng kring 21.30...
After skiin första dagen, då vi ragglade hem redan innan middagen, var den största utsvävningen vi gjorde. Vissa av oss (dock inte jag) var tom bakis redan till middagen kl 20.
I år blev det inga skador alls!

Jag slappar i sängen och funderar på att sova, jag är ju faktiskt inne på mitt trettionde levnadsår, eftersom jag faktiskt fyller 29 imorgon. Ska ut och käka gott med min familj. Pappa går i pension imorgon, så vi passar på att fira det med.

Sov gott!

1 kommentar:

Edtiaflicka sa...

Efter 30 blir det skidor och INTE bräda! Haha
Kram