lördag 4 april 2009

Kattens suprise

Fredag kväll, lite hemlagad thaimat, öl och sen Ben och Jerry glass till efterrätt.
Singstar och sen blev det Guitarr hero för Dennis, medan jag somnade i soffan. Så jag gick och la mig. Sen vaknade jag lite senare när Dennis hade lekt klart och skulle sova. Det var då Nikkolina hade lämnat tydliga bevis på sitt bus.
I sängen fanns det stora bruna fläckar. Hon hade mumsat i sig choklad med spritfyllning vid fotändan medan jag låg och sov i godan ro, och resterna var snarlikt bajs. Eftersom vi båda var trötta så somnade vi om och fick ta hand om förödelsen imorse. Läste på internet att choklad är giftigt även för katter, men då borde hon ha visat symptom.

Igår blev även premiären för Nikkis utegång, hon fick gå ute på gräsmattan utan koppel. Och så fort vi tog in henne stod hon vid balkongdörren och jamade för att få gå ut igen. Så nu är hon ute igen, Dennis kastar ett öga på henne ibland, men det är ju dags för den lilla katten att bli stor.

Snart ska jag ta årets första cykeltur, måste ju passa på nu när solen skiner.
Sen blir det påskmiddag lite i förskott hos föräldrarna.

1 kommentar:

Camabo sa...

Ha ha ha! Fyllekatt! =)