tisdag 21 april 2009

Stress, press och budgivning.


Snart är april slut, och det blev inte många inlägg...
Har en aningens mycket att göra, ska snart upp och examineras i min kurs jag läser, ska på två möten den här veckan och sen hinna träna lite emellanåt. Och vara lite social och träffa kompisar.
Däremellan ska man ju jobba så att svetten lackar. Vi jobbar ju inte med levande människor i politikernas ögon, utan vi jobbar med vinstgivande organfabriker, såna man kan tjäna pengar på. skit samma hur man gör det, bara man drar in kulor så att landstinget inte går i konkurs. En patient i halvtimmen är absolut inte tillräckligt, helst ska du ha 5 på rummet samtidigt och vara ute och göra hembesök, och samtidigt som du balanserar med detta så ska du vara tillgänglig på telefon.
Men eftersom jag inte har akupunkturutbildning så kan jag inte ta mer än en patient samtidigt, och eftersom jag bara är vikarie så får jag inte gå några utbildningar det närmaste året, så då kan jag inte dra in storkovan åt landstinget. Så det är nog bye bye med mitt vikariat så fort de inser detta....

Ja, lite "bitter" är jag nog allt. Har haft medarbetarsamtal med min chef idag, det är därför jag ser så ljust på tillvaron.

Men nu ska jag sätta mig med en skål popcorn och kolla på manga-film med min sjukling till sambo. Och imorgon ser vi till att buda hem den perfekta lägenheten. Jajjemän.

Inga kommentarer: