tisdag 3 mars 2009

Träning, grannen och snart fint restaurangbesök

Jo men visst, det blev träning idag med. Hade nästan bestämt mig för att strunta i det och bädda ner mig framför tv'n med popcorn och svulla. Men nånstans på vägen så kom orken eller motivationen. Så det blev en timmes muskelpass.
Sen hem och laga mat, fullkornspasta med kotlettbacon och champinjoner. Till det lite vitt vin. Det var jag ju värd.
Dennis mötte grannen som ville ha lite bärhjälp med de sista möblerna i hans flytt.
Sp sen dök de upp här och vi drack lite vin och snackade. Väldigt trevligt och spontant. Sen så bestämde vi oss för att gå på den konsert han ska ha med Nanna Hedin nästa helg. Ska fråga mina föräldrar om de vill hänga på.

Jag brukar ju säga att jag är konsult-änka och just den här perioden är det extra med sånt. Imorse kom Dennis hem 5 min innan min klocka ringde, dvs 5.45 Så han hade varit på jobbet från kl 10 till 05, den stackaren. Men han hade fått kompensation. Han får ta med sin kära, dvs jag, på restaurang hos Melker Andersson och äta gott för 1500 kr, tack för det. =)

Nu ska jag sova, imorgon blir det "bodycombat" med Helena på kvällen. Jag har mina aningar om att det blir tufft. Bäst att ladda ordentligt.

Inga kommentarer: