måndag 18 juni 2007

Vilken dag! Var på en ny arbetsplats idag. Och vilka skumma människor. Jag presenterade mig och blev insläppt bakom disken. Sen blev jag i stort sett lämnad ensam. Jag visste inte vem som var vem, vad jag egentligen skulle göra där. Så det var bara att packa på sig det stora leendet och det ännu större tålamodet.
Sen hade jag ingen kod till datorerna och ingen kod till dörrarna. Men det fixade jag. Sen är det ju trevligt om man blir guidad runt så att man vet var alla saker finns osv. Men det var bara att sätta igång och expediera kunder. Utan att ha en minsta susning om var niferex, hirudoid eller alvedon 1 g i suppar fanns. Men naturbegåvning som man är så gick det vägen. Sen satt det en stackars tjej i kassan som hade super ont i magen, hon fick gå hem. Så det var jag ensam som styrde upp markarbetet.
Sen var det en kollega som jag aldrig träffat förrut som spydde ur sig galla över sin sambo, svärmor och fan och hans moster. Hon var på uselt humör, men verkade i grunden vara en skön människa, med lite distans. Hon gjorde min eftermiddag roligare. För att göra en lång historia kort så kan jag säga att jag överlevde dagen, trots att jag blev strandsatt i kassan i 4 timmar på raken, och inte fick lunch förrän kl 15. Men men, på torsdag är det dags igen..
Now, dinner!

Inga kommentarer: