måndag 11 juni 2007

Tvättdags. Opponeringsdags.
Den 20 juni, då ska jag vara klar med alla måsten för KI's räkning. Det måste jag vara. För det är ju meningen att jag ska vara ledig i sommar. Mycket ledig. Mest pga min ofrivilliga arbetslöshet. Inget företag som vill anställa en nyexad sjukgymnast med stora visioner om hur yrkeslivet ska vara. På min meritlista har jag ett strot engagemang i fackförbundet, men hittills har det mest verkat som en farsot. Att man bör tona ned sin ambitionsnivå är inget vi pratar om på utbildningen. Att man bör vara en formbar grå massa för att passa i yrket är något jag verkligen inte skrivit under på.
Nu ska sommarlovet snart börja och då blir det solning på varma klippor med kranvatten i flaska, kanske en cykeltur till någon strand eller varför inte en tur till skärgården. Ljuva livet i Stockholm. Ska bara se vad staden har att erbjuda en fattig sjukgymnast.

Inga kommentarer: