torsdag 7 juni 2007

Sommaren 2007

Sommaren 2007 kommer att gå i arbetslöshetens tecken. Jag tog min examen som sjukgymnast den 1 juni iår, och längre än till ett timvik på apoteket (min arbetsgivare sedan 7 år) har jag inte kommit. Inte ett sjukgymnast jobb så långt ögat når. Har sökt dryga 25 vikariat, kommit på en intervju. Där de hade mage att säga att jag verkade för ambitiös. När har det någonsin varit en nackdel. Hade de sagt det till mina gammla gymnasielärare så hade de väl gått en för tidig död till mötes, eller så hade deras hjärtan hoppat över ett slag eller två. Eftersom jag under gymnasietiden snarare förknippades med skolk och frånvaro av diverse andra egenheter... Men anyway, jag har inget jobb som sjukgymnast. Och det suger, big time. Så sommaren kommer att spenderas med att arbete 1 eller kanske 2 dagar i veckan på ett mysigt apotek, inte helt illa, men det kommer att generera nada pengar. Så humöret, som borde vara på topp efter att faktiskt ha klarat 3 års studier på just 3 år, är i botten. Och mer värdelös känner man sig för varje avslag som min elektroniska mail levererar. Så hey, har ni ett jobb i backfickan till övers till en alldeles för ambitiös sjukgymnast, don't hesitate to call!

Inga kommentarer: