torsdag 7 juni 2007

Favorit i repris.

Så här i början av sommaren känns vintern märkligt passé, men tänk vad verklig den är när man befinner sig mitt i den. så här skrev jag den 1/11-06

Guess what! Det kom snö i år igen... Resultatet av det blev, en fattig och pissed Hanna. Jag som är duktig och pendlar till Sigtuna varje dag (3 h resa) borde inte behöva råka ut för såna elakheter. Men Stockholm slutar fungera vid mindre än 5 plus grader och mer än 0.0001 mm vätska på vägarna. Jag skulle ha kommit hem kl 17.09. Istället kom jag hem 20.52. Då hade jag suttit 1 h i Sigtuna och väntat på bussar som aldrig kom. Till slut tog jag en taxi, en av de sista man fick tag på. Kom till avfarten Häggvik, det tog 1½ h. Sen blev det stopp. Vi tog oss 500 m på 1 h. Efter 3 h i taxin och 1221 kr fattigare insåg den fattiga studenten i mig att det inte var hållbart. Fick kliva ur i en stillastående rondell och gå de sista 40 minutrarna hem... I ishalka, kissnödig och vrålhungrig. Så summan av kardemumman: SKÄRPNING Stockholm. Skyll inte på alla andra, alla som är ansvariga vet om det. Åk inte med sommardäck om det inte är bra väglag. Jag skiter i om lagen säger att man får ha det ett bra tag till. Men vi andra, smarta (kanske lite lata bilister som inte bytt till vinterdäck) lämnade bilen hemma och fick som tack för det spendera tid och pengar i milslånga bilköer... Tack!

Inga kommentarer: