torsdag 10 juli 2008

Sommarförkylning

I över en vecka har jag nu tragglat på med den här förkylningen, och det har varit stora toppar och dalar. Igår när jag kom hem från jobbet låg jag på 38 graders feber och hade en släng av migrän. Så just nu känns semestern välbehövlig, men allt för långt borta.
Det är 3 arbetsveckor kvar, dvs 16 dagar kvar. Och 22 dagar tills flyttlasset lämnar Örebro.

Idag har det varit en väldigt fram och tillbaka dag, har haft fullt upp med patienter, men ändå haft nån minut över till att tänka över om jag egentligen är frisk nog att vara på jobbet. Det blev tydligt att så inte är fallet när jag för en stund sedan instruerade en patient vissa rörelser och jag höll på att storkna.
Sen är jag mindre stresstålig, jag börjar svettas som en gnu (om de nu svettas så överdriver mycket vet jag faktiskt inte) och pulsen stegrar sig.

Men nu är det 45 min kvar av arbetsdagen och jag hade ett återbud, som vissa dagar är mer efterlängtade än andra. Nu hann jag skriva ikapp och förbi. =)

Ser fram emot en kväll framför tv'n, diska och kanske tom orka dammsuga, tror att det är en vecka sedan jag köpte nya dammsugarpåsar. Middag? Igår blev det vattenmelon och en cola light, hade inte ork för mer. Men idag är jag piggare, men fortfarande är smak och lukt ett minne blott. Så det känns onödigt att lägga ner tid och energi på mat.

1 kommentar:

Camabo sa...

Ha ha ha! Du är en gnu! Eller är det bara när du svettas som du tilltalar dig med gnu =)

Skriv nåt nytt inlägg snart så man får nåt att läsa!