måndag 28 juli 2008

Möhippa

I lördags var det dags för möhippan för Helena som ska stå brud den 30:e augusti.
En av julis varmaste dagar lyckades vi pricka in. Temat för dagen var jorden runt, med besök i England, USA, Italien, Japan, Thailand och Mexico.
Sumobrottning i hetta är inget jag rekomenderar och jag är fortfarande öm i min axel idag. Vet dock inte om det är pga brottningen eller min fjuttiga styrketräning i förra veckan. Camilla stod för dagesn primal vrål, då hon "rusade" till attack i sumodräkten. (Rusade är nog en överdrift, skulle hellre kalla det vaggade)
Efter den varma brottningen var ett svalkande bad på Eriksdalsbadet väldigt uppskattat.
Sen pendeltåg ut till Kallhäll och nästa land, Mexico. Helena fick springa runt på pendeltåget och skriva upp de andra resenärerans äktenskapliga råd. Tror nog att hon fick en hel del användbara.

Kvällen avslutades med sing star och allmänt tjejsnack hemma hos Kim. Jag tror nog att den blivande bruden var nöjd med dagen.
Tyvärr innebar hemfärden en 50 minuters nattbusstur tillbaka till civilisationen. Tror att chauffören fått körkortet i cornflakespakektet, för så illamående jag var när jag klev av bussen var länge sen. Och det blev absolut inte för mkt att dricka under hippan. Men illamåendet kurerades med sömn.

Inga kommentarer: