tisdag 29 juli 2008

Hett

Det är ett elände att vara tvingad att arbeta i denna värme. Jag blev sittande i en timme på min stol för att skriva en hel drös slutanteckningar. Reultatet blev en gigantisk blöt fläck på min käcka landstings bussarong. Jag klibbade fast och hade inget annat val än att åka hem och ta en snabb dusch innan min middags date med Ea på stan. Jag var über effektiv på mina 40 minuter jag hade hemma. Hann duscha, laga matlåda, blåsa håret, boka tvättstugan och kolla på top chef.
Klå det den som kan!

Middagen blev en sallad på gröna grodan, salami, fetaost, kronärtskocka, bulgur och en massa sallad. Smarrigt! Sen är det alltid skönt att träffa Ea och få prata av sig lite. Speciellt bra nu när jag inte har någon annan att bolla med på jobbet. Ibland känns det som om hon inte får en syl i vädret när jag har fått igång snattran.

Nu ska jag kolla på allsången och sen städa lite, nu när kvällens svalka har kommit. Sen ska jag plocka ur min piercing, så allihopa en tyst minut kl 21.oo.

Inga kommentarer: