torsdag 31 juli 2008

Eftersom jag flyttar tillbaka till Stockholm imorgon (!!!!) så håller jag på att städa i mitt kryp in här i Örebro. Men det är ju alldeles för varmt. Igår kväll, efter kl 21 (innan dess är det omöjligt inne i min bastu) tog jag mig an köket. Skrubbade luckor och skåp in och utvändigt. Spisen skulle ju bli skinande blank (vilket den inte blev) och alla andra ytor likaså. Mikron blev renare iallafall.
Nu är det så att lägenheten inte var i top skick när jag flyttade in, så jag kan ju inte göra underverk.
Gårdagens städning blev som ett svettigt fys-pass på gymmet. Svetten rann och det var säkert 33 grader inomhus. Ser inte fram emot när jag mitt på dan på fredag ska dammsuga och skura... Nån som vill byta?

Ikväll blir det (kanske) sommarmiddag och avtackning av mig ute hos min chef i Hovsta. Hoppas på en solig och härlig kväll med god mat och en massa vin, vin är bra när man ska umgås med sina chefer och kollegor.

Sen fyller mamma år idag! Grattis till henne! Hon och pappa ska troligen in till stan och lyssna på min och Dennis granne när han sjunger operett. Han var grym när vi var där.

Inga kommentarer: