torsdag 20 januari 2011

Skön känsla i kroppen


21.34 och Junia sover. =)

Jag skaffade träningskort idag. Bra gjort, klappar mig själv på axeln. Har ju sagt att jag ska vara i form när jag börjar jobba i maj (har dock inte sagt vilken form...) så jag orkar med heltidsarbete.
Men nu när Junia börjar kravla runt på golvet så blir det ju inte så många lugna stunder. Så det bränns ju lite kalorier även hemma nu.

Men, nu jäklar ska här tränas. Det är ju fortsatta promenader 2 ggr i veckan. Men sen ska det tränas pass 2-3 ggr i veckan. För nu ska kilona väck, minst 10 av dem.
Så nu kommer det vara mycket fokus på att komma i bättre form. Och första steget tog jag idag med 60 minuters fyspass med fokus på kondition och styrka. Jag fick mjölksyra i armarna efter hantlar, skivstång och gummiband. Men jäklar vad skönt det känns nu efteråt. Men imorgon kommer träningsvärken... Huga, men det kan ju upplevas som lite skönt (kanske).

Inga kommentarer: