lördag 22 januari 2011

La grande finale på babysim 2

Idag var vi på sista babysimmet av del 2. Och vilken grande finale sen!
Vi hann väl sjunga halva hjulen på bussen när jag såg saker i vattnet... Jomenvisst! Junia firade att det var sista gången genom att skita i vattnet helt enkelt. =)
Härliga gullungen. Just i den stunden ville jag/vi bara sjunka genom poolen. Men det var bara att berätta det högt inför alla och sen kliva upp och ta reda på eländet.
Ska inte dra några detaljer, men kan säga att det var kladdigt.

Alla andra fick utrymma poolen och sen stängdes badet för denna dagen. Jajjemän. Sånt kan hon våra lilla älskling! Instruktören sa lite skämtsamt att hon tackade för att hon fick sluta tidigare. Alltid något. ;-)

Sen hade hon nog lite ont i magen lillskruttan idag, så att vara i poolen var nog inte så bra. =/

Jag lagade en smarrig linssoppa idag med smak av kanel och chili, väldigt god. Till det bakade jag havrebaguetter som för närvarande är en stor favorit här hemma.

Nu avnjuter jag ett gott glas rött och väntar in kvällens filmtajm. Junia sover och tar igen sig efter dagens bravader.

Inga kommentarer: