onsdag 12 januari 2011

Mysigt med snö


Imorse tog vi oss iväg på babyrytmiken redan till kl 10. Men det gick ju bra, eftersom Junia somnade duktigt redan kl 20.00. Efter en rejäl portion gröt och ett varmt bad. Sen sov hon till halv sex, men då fick hon ligga i vår säng och somnade då om till halv nio. Gullunge!!!

Vi trotsade snön och de oplogade trottoarerna och tog oss iväg. Det var full rulle, lite större barn som kröp omkring överallt. Men det är ju bara att vänja sig med det. =)
Alltid mysigt med sångstund, framförallt nu när Junia faktiskt är med på ett annat sätt. Kan uppskatta rytmiken bättre nu. Sen var det nybakade frallor till fikat, mycket gott!

Det hade ju snöat konstant när vi var borta och även promenaden hem blev på oplogade trottoarer. Väl hemma var jag uppvärmd, så jag tog och skottade utanför huset, och skottade stigen mot bilen. Mest för att grannen var ute, och jag är lite trött på hans blängande när det inte är skottat. Men vi har ju fastighetsskötare som kommer med små plogbilar och skottar gångvägarna. Så lite onödigt är det ju att dubbelarbeta. Men jag ser det som dagens träningspass. Så nu har jag latat mig hela eftermiddagen, med gott samvete.

Inga kommentarer: