söndag 14 november 2010

Sjukstuga

Just nu sover en liten snarkande ängel bredvid mig. Eftersom hon är förkyld så gör hon ju de mest bedårande lätena när hon sover. På minussidan är att hon har väldigt svårt att komma till ro på kvällarna, så hon somnar av utmattning nånstans 23-23.30.
Men herre jösses vad en snorsug är praktisk, vilken "härlig" uppfinning. =)

Själv har jag brottats med herr feber hela helgen. Toppen var på 39,2 och då kan jag erkänna att jag inte var tuff. Låg under täcket och kved och önskade mig frisk. Fy satan vad det gör ont i kroppen när man har influensa. Frossa, svettning och värk om vartannat. Inte skoj.
Jag hoppas att jag kan kurera mig tillräckligt med dagens totala lathet, har knappt lämnat sängen. Bara för intag av lunch och middag (som Dennis fixade). Alvedon är min bästa vän just nu. Just nu ligger jag på 37,1. Så det ser lite ljusare ut på möjligheten att arbeta imorgon. Lite extra pengar till Junia sitter ju inte helt fel.

Så nu ska jag krypa ner och få några fler timmars sömn, och jag ska vakna frisk imorgon!!

Inga kommentarer: