onsdag 3 november 2010

Morgonstund har guld i mun

Oj vilken underbar morgon, tänk att få vakna pigg och utvilad när man vill... Nehej, blev jag väckt av en hungrig Junia idag med. Men det gör inget, sova kan jag göra när jag blir pensionär. Och skyll mig själv som inte går och lägger mig tidigare. Junia sköter sig ju fortfarande väldigt bra nattetid.
Igår hade hon en gnällig eftermiddag, ingenting var roligt, varken för henne eller mig. Jag kom på den briljanta idén att ta tempen på henne först kl halv åtta på kvällen, och det var visst lite feber. Så in med en alvedon och lilltjejen sov en stund och vaknade sedan på ett mycket bättre humör. Dessa elaka små tänder som tydligen måste göra entré.

Ikväll blir det stand up inne i stan. Nice att komma iväg och få skratta lite, har för mig att det är en bra form av terapi för lite vardagstristess.

Sen blir det tjejhelg imorgon, vi tar finvolvon upp mot Leksand. Mysigt, precis vad en lite trött mamma behöver.

1 kommentar:

Anna sa...

Halloj!
Ja egentligen borde man ju lägga sig tidigare..men det är ju så skönt med lite "egentid" :-)
ÅH! Vad mysigt du och Dennis verkar ha haft på middagen. På söndag ska Danne och jag på spökmiddag i gamla stan följt av lite middag, MYS :-)