lördag 20 november 2010

Nattmonster och en gås som heter Mårten

Just nu blir det inte mycket sömn. Tyvärr.
Junia är som piggast mellan 23 och 02. =( Herre jösses, här blir det inga fler barn. Vår lilla ängel som skött sig exemplariskt från födseln verkar bli en tidig rebell. Sömn är för losers, eller för skötsamma rara barn. Vi har ett nattmonster som uppskattar sena mornar i sängen och bus in på småtimmarna. Detta trodde jag skulle komma först i tonåren.
Jag försöker med lite olika tekniker, hålla henne vaken på eftermiddagarna, lägga henne tidigt och roa henne så mycket som möjligt fram till 21. Men hon verkar ha bestämt sig för att partaja fram till 02.00 no matter what.
Återstår att se vem som vinner detta...

Annars har vi babysimmat idag, lillskruttan är en naturbegåvning i vattnet, simmar runt själv i en simring och dyker med en självklarhet jag inte vågat hoppas på.

Just nu sover hon och pappa middag. De är nattdjuren, så jag får en stund för mig själv innan vi ska in till gärdet på mårten gås middag för 3:e året. Har hunnit lacka naglarna och ska nu fixa håret.

Farmor kom på blixtvisit idag, vi hann med en kopp kaffe och hembakad bulle innan hon fortsatte hemåt. Nästa gång blir till jul.

Inga kommentarer: