fredag 4 juni 2010

Nice fredag

Vilken härlig dag det blev idag. Barnmorskan jag träffade idag var lika bra som min ordinarie. Alla värden såg bra ut, bebisens hjärta klappar på i normal takt. Och den är fixerad, åtminstone väldigt långt ner. Så bebis är redo att komma när som helst nu.
Som plan b är jag nu inbokad på induktion (dvs igångsättning) på torsdag nästa vecka. Håller tummarna för att det kommer igång av sig självt innan. Men som barnmorskan sa, på fredag nästa vecka är jag mamma. =) =) =)
De orden fick nog mitt hjärta att hoppa lite. Allt blev lite mer verkligt och påtagligt, bara av en barnmorska sa det, så kan jag börja tro på det. =)

Sen mötte jag upp Helena i centrum, och vi satt ute i solen och snackade (mest om kommande förlossning och bebis, jag är lite enkelspårig nu). Sen åt vi lunch och glass till efterrätt. Hade en riktigt nice dag. Det är så trevligt med planerade aktiviteter och sällskap.

Nu ska mitt underbara middagssällskap komma hem när som helst. =)

Btw, korta naglar går oxå att klia med... Fast jag fick lova barnmorskan att inte klia på magen, för om det blir snitt så kan sårskorpor ge ökad infektionsrisk... Ajdå.

Inga kommentarer: