onsdag 2 juni 2010

Ingen leverpåverkan, men fortsatt kli...



Pratade med min barnmorska, alla värden ser väldigt bra ut. Så klådan beror inte på levern. Klådan beror på bebisen, tack för det.
Blev rekommenderad att ringa till förlossningen, för ev kontakt dit, kanske kan få tavegyl eller nåt annat utskrivet. Läkartid på mvc finns först den 10/6, och så länge tror jag inte att jag vill vänta. Men det känns ju inte så akut att jag måste "störa" förlossningen.
Nu vet jag att det inte är någon fara, det är bara att bita ihop och försöka låta bli att klia (lätt som en plätt, not).
Jag smörjer och smörjer med bodylotion och i natt får jag väl sätta på mig skidhandskar så jag inte kan klia.
Köpte ju en ny lotion från apoteket igår, och den doftar underbart och känns mjuk och lyxig. Det är jag värd. =)

Nu blir det lunch och sen lite påtande i trädgården, om jag orkar... =)

1 kommentar:

Camabo sa...

Har du testat att smörja in med nåt avkylande? Typ aloe vera.