torsdag 20 maj 2010

Vatten, hetta och power pink

Nu har jag inte längre några fotknölar... Jag kommer inte visa bildbevis på detta, ni får tro mig ändå. Det gör ont att gå i trappor, eftersom jag inte har hud som räcker till att sträcka ut sig över mina knubbiga fötter.
Strumpor behövs ju inte pga hettan, men jag antar att jag skulle ha inskurna ränder till skelettet om jag hade strumpor på mig.

Hettan är förödande för en jätte som jag. Går ju och bär på en 12-kilos bebis som inte vill komma ut förrän det är svalkande vindar igen.
Dagarna tillbringar jag med minsta möjliga aktivitet, för att inte behöva duscha stup i kvarten för all svett som bara rinner. Jag är ju inte ensam om att långsamt kokas om dagarna. Katterna söker sig till svalka och skugga precis som jag.
Jag som älskar sommarsemestrar där man ligger i solen från tidig morgon till sen kväll bara för att få den där snygga brännan. Men nu orkar jag bara med 5 minuter i stöten.
Så jag kommer vara en blek nybliven mamma med obefintliga fotknölar. Om nu bara alien i magen bestämmer sig för att komma ut...

Så nu har jag fått gnälla lite. =)
Måste bara skryta om mina as snygga rosa naglar som är långa och starka. Power pink från Isadora är färgen som gäller. Nån bild får ni inte se, har ju redan sagt att det gör ont att gå i trappor, så varför ska jag lida i onödan. (Kameran finns en trappa upp och sladden till datorn en trappa ned).

Inga kommentarer: