lördag 22 maj 2010

Besök på DS

Vaknade inatt med kraftig huvudvärk. Väckte stackars Dennis som fick leta alvedon till mig. Gick inte över. Låg och stressade upp mig, med tanke på havandeskapsförgiftning var det jäkligt svårt att somna om. Efter samtal med förlossningen så bestämde vi oss för att åka in på kontroll på morgonen.

På Danderyd strax efter 10 på Obstetrikavdelningen mätte de ctg, blodtryck, urin, blod. Allt såg bra ut. Skönt. Huvudvärken kommer sig troligen av hettan, så det är bäst att dricka mycket.
Läkaren som jag träffade efter ca 1 ½ timme kollade reflexer och ville känna på magen. Självklart, man är ju van att visa upp tunnan så upp med tröjan "vassegod och kläm".
Ja, då konstaterades att bebisen inte alls är fixerad. Inte ens i närheten. Kan ju förklara varför trycket nedåt har minskat. Så om vattnet nu går så måste jag lägga mig ner, för att inte riskera att navelsträngen fastnar. Kul info.
Men både jag och Dennis valde att tolka budskapet som att vi har lång väntan kvar. Bebis är inte ens i närheten av att vara klar för leverans. Så nu tar jag sikte på 6 juni.

Men vill ge en eloge för bemötande och omhändertagande på Danderyd. Hoppas verkligen jag får föda där.
Nu ska jag ta en glass i skuggan och sen är det grillparty hos syster som gäller.

Inga kommentarer: