tisdag 20 april 2010

Ingen ork att boa...

Nu har jag gått på havandeskapsledighet. Så nu har jag all tid i världen till att boa, vila upp mig och göra allt sånt som man ska hinna innan bebisen kommer.
Så igår sov jag, typ hela dagen. Enda gångerna jag var vaken va när telefonen ringde, det var min student och kollegorna på jobbet. Den andra handledaren sitter ju fast på Galapagos öarna pga askmolnet i luften. Så jag är lite standby här hemma. Och det är ju bra att inte sova helt oavbrutet. När klockan var 18.00 vaknade jag med lite skallebank, ett tydligt tecken på att jag sovit en aningens för mycket. Men jag kunde sova inatt oxå, så lite sömn är jag antagligen i behov av.

Idag skiner solen och min lust att hitta på något är på noll. Skulle kunna åka till Ikea och botanisera bland barnmöbler mm, eller åka till Stadium och köpa den där skötväskan som jag hittade. Eller varför inte dammsuga huset, det är ju i rejält behov av det. Men det enda jag orkar är att läsa i lite böcker, lyssna på soft musik och planera allt det där jag ska orka göra...
Skulle man inte ha lust att boa och göra det fint omkring sig inför bebisens ankomst? Var det oxå en bluff???

Inga kommentarer: